Blogger Templates

Pengikut

Umaira + Umar

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 22 Februari 2012

Adab dan Biadab

Busy cam ni kot~


Kerja tersangat la bz di opis...
Lebih2 lagi kat Financial Department..
WalaupOn stress emosi sy boley handle lagi
Penat tu tak usah ckp la...
Tp masih diizinkan Allah
Dengan tenaga yg ada 
hari2 saya menebar roti jala
Hubby tak nak mkn nasi dan lain2 **on diet**
Melainkan roti jala dan lempeng

Dalam kesibukan di opis...
Adalah si polan ni...
Dah terlampaW stress sgt dgn bos dia
Lalu terkuar la maki-hamun nye
Hasil maki-hamun si polan ni
Secara tak sengaja dah tersentapkan emosi sy
Memang tak leh terima dan tak leh blah la..

Ya..mmg bos si polan tu adalah...
Masih belum dikurniakan anak  
Gemuk..Pendek..

Doreamon yang tak bersalah pOn masuk dalam ini cerita~

Hasil maki-hamun si polan tu adalah berbunyi cam ni
'' Dah la gemOk-pendek...mcm Doreamon...
Patut la..Allah tak bagi anak kat ko...
Kalau ada anak mesti ko suka marah anak ko..
Macam ko marah aku...''

Maki hamun si polan tu kedengaran..
Tu yg membuatkan saya tersentap..
Ya Allah...tak baiknye kata2 yg kuar dari mulut si polan
Kawan2 yg lain berpandang atr satu sama lain

Ingat....Allah tu maha adil
Awk tu pempuan gak...dan belum kawin
Jgn la nak mengata org...Dimana adab kamu?
Apa lah perasaan bos dia ?
bila tahu si polan ni kata cam tu
Sedangkan saya pun sedih..
sentap..sentap..

Entry ini dikongsikan utk mengingatkan atr kita
Walau cam ner sekali pOn kita marah kat seseorg
bab2 begini jgn la sentuh...
Takut ada org sekeliling yg terasa..
Kata2 dan pelakuan kita melambangkan adab kita


12 ulasan:

  1. amboi..lasernye...betul ckp awak..."dimana adab kamu?"

    BalasPadam
  2. dia tak sengaja. tak apa, maafkan lah..
    hati tenang kalau maafkan org kan..
    xpe-xpe..sabar yeee....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Actually....memaafkan seseorg itu adalah lebih baik....

      Padam
  3. hurm...bila dah tensen, stress, sakit hati n marah membuak2, maka keluar la perkataan yg tak sepatotnya... kata-kata marah dia tu, akan makan diri dia balik, Moga Allah lindungi kita...kawal emosi utk tidak marah, marah tu kawannya setan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amarah adalah sifat syaitan . bila setan menguasai diri...tu yg bahaya. Ada org sampai tak sedar diri. kena byk istifar~

      Padam
  4. kurang ajar betullah dia tu.... huhu.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila kurang nye adab automatik jadi kurang ajar~

      Padam
  5. errm.. tgh marah mmg segala mcm yang akan keluar dri mulut...
    kita pun takut jgak, klu marah, terkeluar benda yg tak sepatutnya, kna kat batang hidung sndri..huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo rasa nak marah cepat2 ingat Allah....

      Padam
  6. hm kalau sy dgr mcm tu sy nak jugak ckp "sekurang2nya bos awak tu berkahwin! ada suami! ada teman hidup yang halal! KAU HADO?"

    huhuhuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. JayFarhana...
      I loike...KAU HADO?? hehehehehe...
      Masalahnye si polan tu Non-Hado....

      Padam