Blogger Templates

Pengikut

Umaira + Umar

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 27 November 2011

First time jumpa Gynae

Flash back....On 5 April 2011~
Pada pagi 5 April 2011 terasa heartbeat ni kencang sangat
Pastu mcm2 kat pikiran ni soalan2 yg akan di tanya oleh Gynae
Semua tu perasaan jer...Per2 pun kena jadi sorg yg tenang
Yer ar..Nervous~First time katakan~

Registration kul 9pg, masuk jumpa Gynae kul 10pg
Harap maklum, doktor laki okay~

Perbualan tentang soalan yang diduga diajukan

Doktor  : Dah berapa tahun kawin?
Saya  : Setahun 5 bulan

Doktor : Suami smoking??
Hubby : Ex-smoker. 5 tahun lepas dah berhenti.
Doktor : OK good!!!

Doktor : Macam mane period setiap bulan? Berapa kitaran haid?
Saya : Saya dah 4 bulan tak period. Kitaran haid tidak menentu.
**dalam hati : nampak sgt aku nye hormon ni tak menentu**

Doktor : Berapa kerap bersama dalam seminggu?
Kami : 3 kali seminggu. **Normal tak?**

Doktor : Ada rasa sakit tak ketika bersama?
Saya : Ok jer..tak da rasa sakit. Lancar!

Seterusnya....
Saya di minta untuk baring atas katil.
Masa tu kena tukar kain yg diberikan oleh nurse.
Suspense sgt...ape pulak gynae ni nak buat??

Seperti arahan...
Baring...kaki di bengkokkan..dan kangkang...
OMG!~ sgt terkejut gile kena buat pap smear.
Sape2 tak tahu cam ner buat pap smear??tgk pic ni

Google | Pap Smear




Perbualan lagi...Di meja Doktor

Doktor : Untuk permulaan ni suami kena buat Semen Analysis. Pergi ke mana2 Lab.
Suami : OK!

Doktor : Nanti saya akan bagi ubat turun darah. Di makan selama 7 hari. 2 biji sehari. Pagi-Malam
Saya : OK!

Doktor : Ada apa2 soalan nak tanya?
Saya : Buat masa sekarang tak ada.
Kami : Ok doktor, terima kasih.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan