Blogger Templates

Pengikut

Umaira + Umar

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 3 Disember 2011

Duphaston 1 : Start makan 4 Dis 2011

Selepas 5 bulan pengambilan Diane utk regularkan period saya
Gynae dah sarankan start makan Ubat Duphston lak..
Duphaston adalah ubat hormon..pada masa yg sama mendorong kita pregnant.
Per2 pun dengan izin Allah...Duphaston ni ubat nye agak mahal..sebijik 3MYR
Tp, sy buat rawatan kat gomen free jer la...



Cara makan Duphaston....
Sehari 2 bijik.. sebijik pagi dan sebijik malam...
Selama 21 hari....seminggu stop..cara mkn sama mcm Diane
Gynae pesan...kena kerap bersama...'make love' okay~

3 ulasan:

  1. baru baru ini saya ada mendapatkn rawatan doktor pakar di sebuah hospital kerajaan.utk regularkan balik period saya,dok tu sarankan saya mkn duphaston ini 2 kali sehari pg dan mlm.anyway saya x try g coz senanng nk kira start 1 hb until 21 hb baru syg start.bkn apa senang nak kira..lgpula saya x tau bila saya akan period.Hope duphaston ni dpt membantu sy tuk regularkan period sekali gus membolehkan saya pregnant.amin.

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum sis,sy jga kna mkn dusphaston 2 bji sehari slama 21 hari . Tapi masalah sy trlupa mkn mlm td.. hnya sbiji sja sy mkn pagi.. apa harus sy buat ye.. doktor pesan jgn trlupa mkn n tggal sbb nnt period sy akan jdi xmenentu..sy btul2 rsau ni..sma ada sy kna mkn 2 bji trus pagi utk cover yg mlm td ke atau x perlu..sy buntu

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum sis, sy jga kna mkn dusphaston 2 bji sehari slma 21 hari. Tp masalah sy trlupa mkn sbiji mlm td..sy hnya mkn pagi shja.. sy rsau,doktor pesan jgn trlupa atau tggl sbb period sy akan jdi xmnentu nnt.. sy buntu..adakah sy perlu mkn ubat ni 2 bji skali pagi ni utk cover yg mlm td atau x perlu..

    BalasPadam